Lezen

Lezen

dinsdag 3 maart 2015

Duizend kilometer tussen jou en mij




Jennifer E. Smith is de auteur van mijn boek. Ze is geboren in Chicago en ze woont nu in New York, ze schrijft vooral jeugdboeken over liefde. Naast schrijven is ze ook redacteur bij de Amerikaanse uitgeverij Ballantine.

De stroom valt uit in New York, heel de stad heeft geen elektriciteit. Lucy zit vast in de lift met de zoon van de conciërge. Ze kent hem helemaal niet, maar ze leert hem langzamerhand kennen. Owen, de zoon van de conciërge, heeft het moeilijk. Hij is alleen met zijn vader na de dood van zijn moeder. Zijn vader heeft het moeilijk om werk te vinden. Ze verhuizen dikwijls.


Op een dag verhuizen Lucy en Owen naar een andere stad. Ze sturen elkaar vaak ansichtkaarten om contact met elkaar te houden. Ze voelen nog allebei de drang om elkaar terug te zien. Zouden ze heel de afstand willen overbruggen om elkaar te zien?



Ik vind dit boek zeer mooi geschreven, het beschrijft mooi hoe ze verlangen om elkaar terug te zien en op welke manier ze denken over de dingen.  Ik vind het een mooi en romantisch boek. Zeker een aanrader!






Marie Vervaet – 2GL


2 opmerkingen:

  1. Deze recensie spreekt echt aan om te lezen!
    Ik ben alvast van plan om dat te doen!
    Maartje Masschaele
    XXXX voor Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige recensie marie!!! ;-p
    Ik zal het zeker lezen!
    Dinah Nkurunziza

    BeantwoordenVerwijderen