Lezen

Lezen

woensdag 4 maart 2015

Alex Rider - Stormbreaker

Alex Rider : Stormbreaker
Taal: Engels uit Verenigde Koningkrijk

Genre: Detective ( spannend )

Reeks: Alex Rider

uitgegeven: 2000 en 2002 in het Nederlands                   
auteur: Anthony Horowitz

verfilming: Stormbreaker in 2006

                                                    
Personnage:

- Alex Rider
- baas van zijn oom: Sayle
- en andere personages die je misschien zou tegen komen als je het boek leest…

 Kleine samenvatting 

Alex Rider een 14-jarige jongen verloor zijn ouders in een ongeval en wordt door zijn oom opgevoed.
Zijn oom was altijd druk bezig met zijn werk. Op een dag ging de bel van deur. Achter de deur stonden twee politie agenten met een slecht nieuws, Ian Rider, zijn oom is omgekomen in een auto-ongeval. Hij had zijn gordel niet aan en dat vond Alex een beetje raar want Ian was een persoon die altijd voorzichtig was.
De volgende dag kwam een persoon naast Alex en zei:”Alex kom vanavond bij mijn kantoor in het werkgebouw van jouw oom“. Hij kwam in het gebouw en keek in het kantoor van zijn oom, toen wist hij dat zijn oom geen bankier was maar een spion. Op dat moment zij Sayle dat zijn oom een spion was en vertelde zijn missie.
Alex Rider wordt een spion en moet de opdracht voltooien van zijn oom .
Hij had een goede training gevolgd en …………

De rest vertel ik niet!

Mijn persoonlijke mening

Ik vind het boek heel leerrijk, het is ook spannend en het is de mooiste detective boek die ik voor nu toe heb gelezen.
Het is een echte aanrader.

Ethan Mille    2GL  Nummer 5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten